Kennisbank

Zoekmachine optimalisatie: SEO

Google rangschikt websites met als doel de meest waardevolle bovenaan te zetten. Google heeft als wens de gebruiker de best mogelijke ervaring te bieden. De informatie moet kloppen, antwoord geven op de vraag en bovendien snel beschikbaar zijn. Om dat voor elkaar te krijgen maakt de zoekmachine gebruik van een uitgebreid algoritme. Lees meer...

Domeinnamen?

Een domeinnaam registreren of overnemen? Het is de basis van iedere website. Het online adres, dat bezoekers intypen in de adresbalk of waar ze via een link elders naartoe surfen. Met een goede domeinnaam maak je online het verschil. Lees meer...

Conversie optimalisatie

Met conversie optimalisatie maak je gebruik van A/B-tests (of tests met meerdere varianten), zodat je twee varianten van een onderdeel van de website naast elkaar kunt zetten. Probeer je daarbij te beperken tot specifieke onderdelen, die je los van elkaar kunt testen. Lees meer...

Google AdWords: SEA

Google Adwords biedt veel sneller resultaat dan Search Engine Optimization (SEO) en biedt geavanceerde mogelijkheden tot specifieke targeting. Hier staat echter wel tegenover dat de Google AdWords kosten veelal hoger liggen dan die voor SEO. Lees meer...

Google Analytics

Wat is Google Analytics en wat kun je ermee? Het is een belangrijke vraag voor online marketeers en website-eigenaren, die meer inzicht willen in de prestaties van hun website. We beginnen met uitleg over wat het is en beschrijven vervolgens hoe je er gebruik van kunt maken. Lees meer...

Google Shopping

Google Shopping, wat is dat en hoe werkt het? Het is een online advertentieplatform van de zoekmachine, specifiek bedoeld voor webshops. Je kunt er je producten onder de aandacht brengen, op basis van de belangrijke zoektermen die potentiële klanten gebruiken. Lees meer...

Content, content, content...

Goede content: één van de drie belangrijke pijlers uit de basis voor zoekmachine optimalisatie. We leggen je hier aan de hand van een aantal concrete tips uit hoe je goede content kunt schrijven. We leren je ook hoe je het jezelf daadwerkelijk makkelijker kunt maken om wat op papier te krijgen. Lees meer...

Afbeeldingen optimaliseren

Afbeeldingen optimaliseren is een belangrijke stap bij het verbeteren van de SEO-score van je website. Door je afbeeldingen te optimaliseren verbeter je de laadtijd van je website en geef je de bezoeker een zo prettig mogelijke online ervaring. Lees meer...

Social media

Sociale media heeft geen directe invloed op Search Engine Optimization (SEO). En daarmee is een belangrijk misverstand meteen uit de wereld geholpen. Zelfverklaarde ‘online marketing specialisten’ en andere kundigen uit de online wereld beweren vaak anders. Tijd om dit fabeltje uit de wereld te helpen! Lees meer...

Interne links

Wat zijn interne links en waarom kun je daar niet omheen in een goede SEO strategie? Heel simpel: je bouwt daarmee aan de linkstructuur van de website. Het interne linkprofiel draagt bij aan de optimalisatie van je website voor de vindbaarheid. Lees meer...

SEO titels en meta beschrijvingen in 2018

De SEO titel en meta beschrijving, ze staan ook wel bekend als de meta titels en de SEO description. Het zijn belangrijke onderdelen van de pagina die op de juiste manier moeten worden geoptimaliseerd. Doe dit aan de hand van onze handige tips! Lees meer...

Backlinks

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van de basis voor zoekmachine optimalisatie. Het werkt als aanbevelingen tijdens een feestje of een verjaardag, waarbij je anderen vertelt over de bakker waar jij het liefst je brood haalt en de goede stukadoor die het plafond opnieuw voor je heeft afgewerkt. Lees meer...

Logo’s, banners en visitekaartjes!

Logo’s, banners of visitekaartjes laten ontwerpen? Het is de beste keuze om te werken aan jouw zichtbaarheid en daarmee een herkenbare stijl neer te zetten. Zowel online als offline, om via de beide kanalen te bouwen aan je imago en uitstraling. Lees meer...

Een Google-gecertificeerd professional?

Een Google-gecertificeerd professional is Google Partner of Premium Partner. Hij is professional op basis van aangetoonde goede kennis van zaken, transparante informatie over het eigen bedrijf, goede prestaties met de software van Google en voldoende uitgaven om als serieuze speler te worden aangemerkt. Lees meer...


PageRank, wat is dat?

Google PageRank, wat is dat en hoe verbeter je die? En wat is het effect daarvan op, bijvoorbeeld, de vindbaarheid van je website? Belangrijke vragen, waar veel onduidelijkheid over bestaat. Niet in de laatste plaats als het gevolg van een paar belangrijke PageRank misverstanden, die we aan het eind van het artikel uit de weg ruimen. Lees meer...

Website snelheid verbeteren?

Jouw website snelheid optimaliseren? Een korte laadtijd van de website brengt je hoger in Google, omdat de zoekmachine gebruikers de best mogelijke online ervaring wil bieden. Lange laadtijden passen daar niet bij, waardoor het belangrijk is om daarmee aan de slag te gaan. Lees meer...

SSL-certificaten

Een SSL-certificaat, wat is dat en waarom heb je dat nodig voor je website? Het is een bestand dat een betere beveiliging van jouw website mogelijk maakt, waarmee je netjes voldoet aan de strenge richtlijnen die er online tegenwoordig gelden. Lees meer...

Wordpress

Wat is WordPress en hoe kun je daar gebruik van maken? Het is het verreweg meest populaire Content Management Systeem (CMS) om een website mee te bouwen. Maar liefst 30% van alles websites op internet is gemaakt met deze software. Lees meer...